Ännu en anledning till varför man inte bör dricka
Publicerat den

Det var ett herrans liv i en lägenhet på våningen ovanför då en fest eskalerat i ett bråk runt kl.23:30 igår kväll. Till en början kunde man höra en karl samt en kvinna skrika, som att hon blev misshandlad, och efter ett tag tycktes vi höra ännu en karl samt att det dunsade i golvet - ungefär som att de kastade möbler runt omkring sig.

Vi blev båda väldigt rädda och Dennis tyckte att jag skulle ringa polisen, men det behövdes inte då de kom bara några minuter senare. Med spänning väntade vi på att någonting skulle ske, vilket det också gjorde. Det kom nämligen ett kamerateam som gick runt och förhörde folk, filmade polisbilen m.m. Polisen skickade även ut en del av partyprissarna samt att de efter kanske 20 minuter kom ut tillsammans med en man. Han blev alltså gripen, men om jag tolkade tidningen rätt under morgonen har handlade det inte om någon allvarlig misshandel (det var en bråkig kväll på många håll här i Västerås enligt uppgifter).

Det är fortfarande så att jag får kalla kårar när jag hör en kvinna skrika på det där sättet. Det har tidigare förekommit situationer som dessa, men inte i lika stor utsträckning så att man har behövt ringa polisen. Ett tag blev jag även arg och för en sekund funderade jag på att gå upp till lägenheten för att fråga vad fan de höll på med, men jag avstod då jag inte ville bli inblandad i och med att polisen ändå kom till slut.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?