Såhär duktig har jag aldrig varit
Publicerat den

Efter att ha spenderat större delen av min långhelg åt skolarbeten är den nu över, vilket innebär att det är en ny vecka. Ska jag vara ärlig känns det skönt att vara tillbaka i bänken då jag tycker att det är så tråkigt att sitta hemma hela dagarna. Det känns alltså bra att vara någonstans där man gör nytta. Hemma kan jag lätt tappa fokus, men när jag är i skolan gör jag det jag ska.

Dagen började med att vi samlades i vårat klassrum där vi fick tid att arbeta med ergonomiuppgiften (den som ska/skulle vara inlämnad idag). Pga. att den sista punkten är svår hann jag inte klart innan rasten, utan det slutade med att jag stannade kvar 1 h efter skolan för att färdigställa den. Även denna uppgift slutade på 18st sidor.

I vanliga fall börjar jag inte förrän kl.12:50 på måndagar, men pga. att skolan denna dag anordnat någonting som kallas för framtidsdagen var det bara att pallra sig ner till kl.09. För Er som inte vet vad framtidsdagen är så innebär det att olika personer med olika yrken kommer och föreläser om hur det är att plugga vidare samt att arbeta med det jobbet. Det kom t.ex. en advokat/domare, en från kriminalvården, polis, personligtränare, journalist, datautvecklare m.m. Vi var tvungna att gå på 4st och jag gick på beteendevetare, personlig tränare, advokat/domare och kriminalvårdare. De sistnämnda valde jag pga. det här med rättegången. Jag ville höra hur allting gick till från deras perspektiv och inte från mitt.

För tillfället är jag inte intresserad av de yrken som presenterades idag, men det kan givetvis ändras. Tidigare har jag funderat på att bli personlig tränare, men som det ser ut nu vill jag arbeta med någonting som har med kost eller ledarskap att göra. Exakt vad vet jag inte med tanke på att jag inte vill läsa vidare efter gymnasiet. Får jag inget jobb inom min inriktning kanske jag är så illa tvungen, men det får jag ta då.

Som tidigare nämnt stannade jag kvar efter skolan för att färdigställa uppgiften. Jag tänkte inte säga så mycket om det mer än att det känns så otroligt bra att den och den andra uppgiften (som jag blev klar med i helgen) är klara och inlämnade. Detta innebär att jag är i fas och inte har några som helst uppgifter som jag behöver stressa med, utan jag kan nu äntligen slappna av och inte känna mig stressad.

Tack vare detta kan jag även slappna av bättre. Jag har heller ingen ångest över att jag vilar när jag behöver arbeta eller tvärtom, utan jag kan helt enkelt lata mig på soffan med gott samvete.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?