Fundering kring tatuering
Publicerat den

När jag loggade in på msn imorse skrev Sara att hon försökt att få tag i mig på mobilen inatt, så hon frågade om det var okej att ringa till vår hemtelefon för att prata en stund. Hon berättade att hon vill ha tips och råd angående tatueringen hon vill bygga vidare på.

Jag har under förmiddagen googlat och tagit fram några bilder som jag tänkte att hon skulle få titta på. Nu har vi visserligen helt olika åsikter om vad som är snyggt och helt skilda smaker, så det är inte säkert att hon kommer att tycka om mina (åtta) förslag.

När jag letade efter bilder till Sara började jag även att leta efter bilder till mig själv. Jag är grymt sugen på att tatuera mig, som Ni vet. Jag har länge vetat att jag vill ha fler än en, så jag håller på att leta inspiration till alla mina idéer. Jag har t.ex. funderat på om jag inte ska tatuera en av mina dikter på sidan av magen, från revbenet och neråt. Frågan är bara vilken som blir bäst.

Först och främst vill jag tatuera texten:"Everywhere I am, There you will be", men jag har också hittat en annan jag vill göra. Nämligen denna:


Jag har under många år varit ett fan av "Star tattoos" och har hittat en potentiell tatuering som jag skulle kunna tänka mig och det är denna:





Anonym

Gör stjärnor som på bilden men med texten som löper egenom de två största. Som tex:



http://www.google.com/imgres?imgurl=http://tattoostencils.org/attachments/Image/black-heart-tattoo-banner.jpg&imgrefurl=http://tattoostencils.org/black-heart-tattoo.html&usg=__07YYjRD_upsCGHqZW-WafUi8dAI=&h=630&w=757&sz=56&hl=sv&start=320&zoom=1&tbnid=qPInZmq50bM1nM:&tbnh=103&tbnw=124&prev=/images%3Fq%3Dheart%2Btattoo%26um%3D1%26hl%3Dsv%26rls%3Dcom.microsoft:sv:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ACAW_svSE376SE376%26biw%3D1345%26bih%3D531%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=296&ei=W1kkTe_4A5DIswaN7dW1Ag&oei=8VgkTYe4DZGo4AbTn9ET&esq=31&page=15&ndsp=26&ved=1t:429,r:14,s:320&tx=91&ty=39



fast du har ingen textremsa men att stjärnan inte sluter sig utan är öppen så texten kan gå egenom. Lite krångligt men hoppas du förstår.



URL:


sarah med bebis i magen .

ja skulle tänke på att inte ta nåt sidan av magen, för det kommer blir fult snän när du väl blir grvid!



och gör men en i svangen . kan man inte få ryggmesbedving när men ska födda .. dom ger inge sån som ma är tatueringar dä..



sen är det en till ska när man tatueringera sig så måte man vänta mminst ett halv år inna man ska bli gavid . för att alla gicfter ska inna gå ur bloden.

samma om man tatueringar sig får men inte ge blor på ett halvår . för att giffetr finns i blode,



memn det kanse du redna vet ..



skulle jag vart du skulle jag vänte till jag graviten och allt sån är över



URL: http://respekteravar.blogg.se/


emma

Sarah -

det beror på vart man sätter tatueringen, det är ingenting som säger till 100% att den blir förstöd, det finns en chans men det beror som sagt på VART man placerar den.

och det med tatuering och EDA stämmer till en viss del, det beror på hur högt upp mot ryggen man har tatueringen. har man den i nedre svankområdet kan man ta eda..

Det finns gifter och kemikalier i allt runtomkring oss, kolla bara i fruktdisken så har du en giftochkemikalie bomb!! Man kan tatuera sig MEDANS man är gravid, men det är ingenting som tatuerare oftast rekommenderar pg a att man har annan vätskesamling i kroppen när man är gravid och det kan leda till att resultatet blir annorluna efter man har fött barnet, att bli tatuerad påverkar inte barnet såvida man inte sitter en sittning som pågår i ett flertal timmar.. Det som stämmer av det du skrivit är att man inte får lämna blod efter en viss tid, men att det är p gaa man vill försäkra sig om att man inte har fått någon blodburen sjukdom ifall att utrustningen va ohygienisk.. och det tar oftast 6månader att få provresultatet. ska du predika så ska du veta vad du snackar om!!



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?