Uppsägning vaknas!
Publicerat den

Strax efter att jag kom hem från skolan igår kom posten som bl.a. bestod av hyran, el och kataloger (den tidigare räkningen på 195:- var för elnätet, inte själva elen). Vi har tidigare fått meddelande om att det eventuell kan bli en hyreshöjning på ca 0.03-0.06%. Eftersom jag tagit förgivet att den skulle höjas med den lägre procenten öppnade jag inte kurvertet förrän imorse.

Till min förvåning får jag se att de har höjt hyran med hela 284:- (alltså med 0.06%) vilket betyder att hyran nu ligger på 4960:-. Vi anser det oacceptabelt då det är alldeles för dyrt och vi är nu på desperat jakt efter en ny lägenhet.

Tidigare under dagen hittade jag en lägenhet i Malmaberg som låg på 31 kvm och kostar 3300:-, någonting. Elen ingår i den, så jag har lagt en intresseanmälan trots att jag tycker att storleken är alldeles för liten. Jag hade iaf velat ha 10 kvm till, men den lyxen verkar inte finnas.

För tillfället har vi råd att bo här trots höjningen, men vi kommer att få stora problem i sommar vilket gör att vi måste flytta ut snart. Dennis ska prata med sin pappa ikväll då han hade några kontakter här i Västerås. Förhoppningsvis har den snubben någon ledig lägenhet som vi kan ta. Annars vet jag inte vad jag gör. Då är ett sommarjobb ett MÅSTE!



Anonym

Är inte sommarjobb ett måste i vilket fall? Vet inte många studenter som klarar sig utan ett?!



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?