Städning i full gång
Publicerat den


Strax innan kl.08:20 kände jag för att städa då jag inte har någon lust att göra det varken när jag kommit hem från mötet eller imorgon - eftersom jag då fyller år. Jag har därför städat lägenheten den senaste timmen, men endast hunnit med disken och tvätten. Det som återstår är att torka vardagsrumsbordet, dammsuga och rengöra kattlådan, sen är jag klar.

För tillfället sitter jag i soffan och äter frukost - yoghurt och kiwi. När jag ätit klart tänkte jag att jag skulle städa klart för att sedan ta en dusch innan jag beger mig till min praktikplats för möte. Då jag vill vara i tid tänkte jag ta bussen ner till stan strax efter kl.14 så att jag är garanterad att hinna till kl.15:15. Jag vet vart skolan ligger, men har ingen hum om hur lång tid det tar att gå dit från stationen. Sedan vet jag inte vart mötet kommer att äga rum, så jag vill hinna hitta dit också.

Under gårdagen fick jag ett mail från Eleven om att ögonbrynskitet är skickat och det befann sig för 2 h sedan i Örebro,  vilket betyder att det nu finns på posten här i Västerås. Det går nämligen att se på postens hemsida vart paketet befinner sig och det står nu:"Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren". Jag kan alltså hämta ut paketet idag om jag får brevaviseringen, annars hämtas det ut imorgon. Tack, mamma. :)

Dennis får under dagen matpengar av sina föräldrar och eftersom jag ännu inte har bestämt mig för vad jag vill äta imorgon får det bli en sväng till affären efter att jag är klar för dagen. Som det ser ut nu vill jag ha hemmagjord kycklingsallad eftersom det är både gott och enkelt. Annars vet jag inte. Hemmagjord potatisgratäng, kanske. Jag har tills imorgon eftermiddag på mig att bestämma mig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?