Påfyllning
Publicerat den

Folket har nu varit här i 4 ½ h och vi har hunnit fika, varit på IKEA och Ica maxi samt att jag har öppnat presenter. Då jag fick ögonbrynskitet av mina föräldrar var det endast paket från farmor, närmare bestämt 3st. Det första var ett par ljusblåa/vita sockor som går halvvägs upp till knäna, en kokbok innehållande recept på bl.a. kakor, bullar och bröd samt ett tårtfat i glas.

Efter att vi fikat åkte vi till IKEA. Det var först tänkt att vi endast skulle få byråerna, men jag lyckades smöra till mig en hallmatta för 99:-. Hallen ser mycket mer hemtrevlig ut nu och jag hoppas att katterna tycker likadant. Förhoppningsvis håller de sig undan både tapeten och möblerna nu, men det återstår att se. Jag planerar att köpa en större klösbräda åt dem. För tillfället har de endast en liten pelare som de får klösa på. Jag tror att de skulle vara mycket roligare om de fick en med flera våningar samt en leksak som sitter fastspänd på den.

För en stund sedan blev Dennis och jag klara med att skruva ihop byråerna och vi har nu ställt de där de ska vara. Pappa försöker att borra ett hål i väggen där spegeln ska sitta, men han verkar inte lyckas särskilt bra då väggen verkar vara väldigt fast. Han borrar och borrar, men det händer ingenting. Jag hoppas att han orkar och lyckas för jag vill verkligen ha upp den där spegeln.

När alla har åkt tänkte jag att jag skulle ta mig ännu en tårtbit då det var gott, sen tänkte jag lägga mig i soffan och ta det lugnt. Jag känner att min rygg behöver det då jag inte legat ner på hela dagen.

Btw, mamma erbjöd sig att köpa hårfärg åt mig när vi var på Ica maxi. Jag har köpt samma färg som tidigare, men jag kommer inte att använda den förrän efter praktiken eftersom jag på min och Dennis 1-årsdag ska ha livräddning med skolan. Det kommer visserligen att vara i klassrummet, men jag vet inte om jag även måste vara med på delen i vatten. Därför väntar jag med att färga tills dess.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?