Ny telefon
Publicerat den

För någon dag sedan upptäckte jag att jag inte har mms-inställningar på min mobil efter att ha försökt att skicka in en bild till Bilddagboken. Jag har tidigare varit med om detta och har då kunnat gå in på Halebops hemsida för att ladda ner dessa, men när jag igår skulle göra det kunde jag inte hitta min telefon i listan så jag provade att följa instruktionerna på deras sida istället. Efter några minuter fick jag ett sms där det stod att jag måste utföra inställningarna manuellt och jag började då gräva i manualen. Det visade sig dock att det enda som står om mms är vad det är för någonting, inte om hur man ställer in så att det fungerar.

Efter att ha försökt gräva på internet efter inställningarna gav jag upp och gick in i Halebops livechat för att få hjälp. De hänvisade mig till Sony Ericsson och jag kontaktade de därför, men fick idag till svar att jag måste ringa till dem för att få hjälp. Ska det vara sånt krångel kan jag lika gärna byta telefon. Vad är det för vits att ha en mobil med mms-funktion om man ändå inte kan använda den?

Frågan är nu vad jag ska köpa för mobil och när jag ska ha råd med det. För tillfället har jag en Sony Ericsson w100i spiro och den är fullkomligt värdelös när det gäller utrymme och batteri. Om jag inte stänger av telefonen under nätterna så håller batteriet i max 1 ½ dag samt att jag endast kan ha två bilder och en låt i galleriet - sen är minnet fullt.

Som det ser ut nu lutar det åt en Nokia 7230 eftersom telefonen har fjorton gånger så stort minne än min nuvarande samt att ett minneskort medföljer.

Några förslag på en bra telefon? Det ska inte vara någon lucka eller pekskärm.



Anonym

'Fick inte du en ny av dina föräldrar?



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?