Nu får det vara nog
Publicerat den

När jag gick och lade mig igår hoppades jag på att jag skulle få sova ut eftersom jag inte längre har sovmorgon på måndagar, men icke. Engla har sprungit runt och skrikit 5-10ggr inatt samt att hon har haft ner saker i badkaret och det jobbiga är att jag inte kan avgöra vad det är hon vill då hon använder samma skrik som hon gjorde i början när hon ville ha mat.

Det finns mat i skålen, så jag antar att hon hade tråkigt (båda kan springa runt och jama då) eller att hon ville ha sällskap. Tydligen så duger inte syrran om nätterna. Engla slutar nämligen att skrika när hon får sällskap av oss, så jag antar att hon har separationsångest - fortfarande. Jag får se till att komma ihåg att lägga fram leksakerna på nätterna. Då brukar hon lugna ner sig lite.

Jag har försökt att inbilla mig själv att detta är bra träning inför då man ska skaffa barn, men det är stor skillnad på ett par katter och ett barn. Det handlar om liv oavsett, men det är fortfarande stor skillnad.

Detta börjar bli riktigt jobbigt och det känns som att jag har kommit in i en period där jag ännu en gång har svårt att sova. Allt tack vare Engla. Nu kan det i vissa situationer vara bra att vara lättväckt, men det är fan inte roligt! Ingen människa fungerar utan sömn.



Sara H

Jag kan ta hand om henne om du vill :)



URL: http://[email protected]


emma

om deta bondkatter är vanliga bondkatter kan du kanske räkna med att det kommer fortsätta.. de är inte framtagna för att vara innekatter.. Sen finns det självklart de som trivs jätte bra inomhus men i det stora hela så är bondkatter inte innekatter..



URL:


Anonym

bondkatter har jaktbegär.... dom ska inte vara inne. och vad menar du? menar du att katter är jobbigare än barn?



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?