Maybe Baby
Publicerat den

När Dennis och jag gick mot Ica och pizzerian kom jag att tänka på det här med jobb. Det hade nämligen varit skönt att få tjäna sina egna pengar. Delvis för att jag vill känna att jag gör nytta, men också för att kunna dra ner på studielånet samt öka chanserna för att få en lägenhet hos Mimer.

För inte så länge sedan sökte jag 3st tjänster på City Gross och sista anmälningsdagen är den 19:e. Jag sade då till Dennis att jag längtar tills den dagen trots att en del av mig inte gör det. Det är då nämligen Kims beräknade födelsedag. Hon skulle ha fyllt hela 2 år. Tänk vad fort tiden går. Det är sjukt!

Nu är det inte så att jag mår dåligt av att tänka på Kim eller prata om henne - snarare tvärtom, men jag kan inte låta bli att tänka på att jag faktiskt kunde ha varit mamma idag. Jag är fortfarande fascinerad över att jag ens kunde bli gravid, då jag först inte trodde på det förrän jag fick se plusset på stickan.

Som många av Er vet har jag under en lång tid längtat efter barn - närmare bestämt 4 år. Dennis och jag hade en diskussion om detta igår, vilket jag tyckte var väldigt skönt. Vi pratade bl.a om när vi kan tänka oss försöka utöka och bli en familj, men också vilka förutsättningar som skall finnas för att det ska vara möjligt. Det känns skönt att vi ser någorlunda lika på saker och ting, så det ska bli spännande att se om det blir som vi tänkt. Han har lovat att vi ska ha barn innan ett visst år, men vilket tänker jag inte avslöja. Det är inte än på ett tag iaf. Så mycket kan jag säga.

För tillfället är det många av mina bekanta/vänner som ska ha barn, så jag försöker att vara glad för deras skull istället för att tänka på den längtan jag själv känner. Samtalet igår gav hopp, så jag ser ljusare på framtiden nu än tidigare.



Elin

Skönt att ni pratar om det o planerar, tror ni kommer få bebis inom rimlig tidsram :) Kram



URL: http://summermom.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?