Födelsedagsfirande
Publicerat den

Under dagen kommer mina föräldrar plus lillebror hit för att fira min födelsedag i efterskott. Det har varit tal om att även farmor ska följa med, men om det faktiskt blir så vet jag ännu inte.

Tack vare magont har jag haft problem att sova, men det känns ändå som att jag har fått sova mer nu än under veckan. Jag har nu varit uppe i ca 40 min och ska strax till att börja med  tårtan så att jag inte behöver stressa med den sen.

Denna gång blir det ingen marsipantårta utan det kommer att bli en gräddtårta toppad med frukt samt choklad. Jag brukar i princip alltid göra den när jag fyller år och den är uppskattad. Det är inte många bitar som brukar bli över, men denna gång ska det inte vara några problem att kunna spara lite av den då vi blir färre idag än annars.

Efter att tårtan är klar tänkte jag att jag skulle städa lägenheten. Dennis får ta itu med disken eftersom jag inte hinner göra i ordning tårta, diska, dammsuga, plocka undan samt göra mig i ordning på den tiden vi har. Folket är här om ca 3 h, så det känns som att det är lika bra att köra igång direkt. Jag vill dock inte väcka Dennis, så jag funderar på att vänta tills väckarklockan ringer strax efter kl.09.

Det här med byråerna har löst sig också. Mamma såg mitt inlägg om det igår kväll och erbjöd sig att betala dem (tack), så det blir en trip till IKEA för att köpa dessa samt att hon själv skulle ha en del. Efter det vet jag inte vad som händer. Antar att de åker hem beroende på hur länge pappa klarar av att stanna. Det gick dock väldigt bra i julas, så det borde gå bra nu också. Räknar med att de är här i kanske 2-3h iaf.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?