Det fungerar inte längre
Publicerat den

Det har nu kommit till en punkt då jag har börjat att fundera över om det inte är bättre att vi hittar ett annat hem till Eira och Engla.

För bara några minuter sedan klev jag upp för att kika vad de höll på med då jag hörde att de var uppe på en av våra nya byråer. Jag upptäckte då att Engla sprang runt med någonting i munnen och det visade sig vara en bit tapet. En fet reva på 35 cm, vilket innebär att vår taktik med att köpa möbler för att rivandet skulle sluta inte fungerat. Detta är den 8:e revan som de nu skapat i tapeten. Bara i hallen!

Jag har ingen aning om vad vi ska göra för att detta ska sluta då vi inte har någonting att täcka för denna reva med eftersom den sitter precis bredvid dörrlisten in till köket. Det skulle därför se väldigt dumt ut om jag satte upp någonting, så jag vet inte riktigt vad vi ska ta oss till.

Det ligger 7st leksaker framme som jag har sprutat med kattmynta. Likadant med klösbrädan, men det verkar inte ha fungerat överhuvudtaget. Det känns som att de behöver mer stimulans och vi kan inte ge dem det här i lägenheten, så jag är rädd för att vi måste göra precis som med Alvin: hitta ett nytt hem. Med mer stimuli. Vi kommer dock att göra vårt yttersta för att behålla dem. Vi har t.ex. placerat klösbrädan på en annan plats än tidigare och har nu funderingar på att köpa en större. Det ska även finnas en spray man kan använda på saker som de inte får klösa på, så den ska inköpas och sen får vi se hur det går.

Här har Ni den vackra revan.




Cissi

Varför gör ni inte katterna till ute katter?? Dom kanske river tapet för att det går att riva? Det spelar ju ingen roll att du har sju leksaker framme. Dom gör ju det dom tycker är kul.



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?