Äntligen fredag
Publicerat den

För bara en timme sedan slutade jag för dagen och har därmed  fått helg. Det var först sagt att fredagar var den längsta arbetsdagen i veckan, men eftersom min nuvarande handledare skulle sluta kl.12 fick jag sluta när vi var klara i friidrottshallen - kl.11:30.

Jag gick då raka vägen till Konserthuset (restaurangen där min skola äter) och åt biffgryta med ris. Det var först tänkt att jag skulle åka till Ica och köpa mjölk så att jag kunde äta kalaspuffar, men med tanke på att det inte är riktig mat bestämde jag mig för att ensam gå till matsalen.

När jag ätit klart gick jag till centralen. Väl där upptäcker jag att de har ändrat biljettautomaterna så pass att man inte längre kan betala med kort, utan man måste göra det på bussen. Jag fick dessutom betala vuxenbiljett, vilket kändes surt. Annars brukar jag åka på ungdom eftersom vuxenbiljetten kostar 230% mer än ungdomsbiljetten.

Nu ligger jag iaf hemma i sängen och försöker att återfå värmen. Det har varit kallt de senaste dagarna, så det ska bli skönt med helg. Slippa vara ute i kylan - ofrivilligt iaf.

Runt kl.17 kommer Dennis och jag att åka till Willys för att köpa ingredienser till tårtan som ska göras imorgon eller ikväll. Det beror på när jag känner att jag har tid och orkar. Sedan är det tänkt att vi ska köpa mat samt kattsand. Så det blir en trip till senare idag.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?