This is why
Publicerat den

Eftersom många av Er inte har någon aning om hur jag ser ut tänkte jag att jag skulle bifoga bilder som togs nu imorse innan frukost i hopp om att Ni ska ha större förståelse för vad jag menar med att vikten sitter på fel ställe.

Största anledningen till att jag vill gå ner i vikt beror på att jag under många år har mått psykiskt dåligt över att se mig själv i spegeln och det är det jag vill ändra på. Jag vill känna mig kvinnlig, vilket jag aldrig har gjort.



Nu kanske Ni tror att jag är missnöjd med hela min kropp, men så är det givetvis inte utan jag älskar min platta mage (som Ni kan se i profil ovan ↑) samt att jag älskar mina vader, speciellt när jag har pumps. Det är en anledning till att jag föredrar att gå i klänning - eftersom jag tycker att mina vader är så pass fina. Sedan känner jag mig mer kvinnlig.


Här ser Ni två stycken bilder och vi kan börja med den ovan. Vad jag är missnöjd med här är kärlekshandtagen då jag tycker att de ger en (för mig) okvinnlig form då fläsket på sidorna väller över när jag har på mig byxor - ännu en anledning till att jag föredrar klänning. Sedan ogillar jag formen på låren då de enligt mig är för toppiga. Det sägs att kvinnor inte ska ha något mellanrum mellan låren när de står upp med fötterna ihop och det är någonting som jag vill ha kvar efter att ha gått ner i vikt. Det jag alltså är missnöjd över är sidorna av låren. Där de är som bredast. Jag vill få bort någon cm från den ytan. Jag är trött på att se ut som ett päron. Det klär mig inte.

På bilden nedan ser Ni mig i profil och som Ni ser har jag en väldigt fyllig rumpa som jag vill tighta till så att den blir mindre, men också fastare. För tillfället är det endast fläsk som dallrar. Sedan vill jag inte att låren ska puta framåt, men jag har sett att de gör det på många så jag tror inte at det är någonting jag kan ändra på.



Nu har Ni fått en överblick om vad det är jag är missnöjd med. Det handlar inte om att jag ska gå ner jättemycket i vikt och se ut som en sticka, utan jag har mina så kallade problemområden som jag vill ska bli mindre - inte mycket mindre, men hälsosamt och fint mindre.

Igår kväll började jag med min träningdagbok igen, men jag började även att skriva matdagbok. Tack vare att jag har ett bra minne ska inte anteckningsboken behövas, men jag kommer ändå att köpa en ifall jag skulle glömma av något mått eller antal osv.

Tack vare att jag bestämt mig för att föra anteckningar över hur jag tränar och vad jag stoppar i mig känns det som att jag redan blivit bättre. Den senaste tiden har min frukost nämligen bestått av skit - rent ut sagt. Igår åt jag t.ex. 2st muffins till frukost vilket kanske inte är det bästa, men idag bestämde jag mig för att äta någonting nyttigt och gjorde därför i ordning en skål gröt. Jag kände mig så stolt efter att ha tryckt i mig den. :)



M

men du har ju jättesnygg kropp!du har ju kvinnliga naturliga kurvor som sitter på rätt ställen tycker jag! :) skulle du gå ner mer i vikt skulle du se alldeles för smal ut..tror jag :) men sen är det ju faktiskt upp till dig vad du vill göra med din kropp!



URL:


Jenny

Det enda sättet som finns är för dig att träna dom områden du vill "få bort" Det kan du inte banta bort!

Bantar du bort det, kommer då få tillbaka det men håller du en jämn träning 2-3 ggr i veckan eller mer så kommer du att ha din "dröm" kropp. Annars glöm de



URL:


Anonym

Alltså. Du är ett päron. Du kan inte ändra på det utan operation. Vissa är päron. Andra äpplen. Inse fakta. Du har höfter. Jag lovar, vissa skulle döda för att få höfter! Var glad istället hur du ser ut och tänk på att det finns dom människorna som har det värre..



URL:


Nica

Haha shit vad jag känner igen mig! jag har riktiga komplex över min "fylliga" rumpa som du så fint kallar det =p skäms över att ha på mig byxor för att det är bara rumpan som syns eftersom att jag är hyfsat smal i övrigt.. skulle gärna få bort en hel del fett och vääldigt gärna få mindre rumpa! om du har några tips för det så får du gärna dela med dig? =p



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?