CV hos arbetsförmedlingen
Publicerat den

För en liten stund sedan ringde min mobiltelefon och det var en tjej vid namn Louise som ringde från ett bemanningsföretag i Stockholm. Hon ville erbjuda mig jobb, men jag var tvungen att även denna gång tacka nej pga. att det rörde sig om ett heltidsjobb. Arbetstiderna var kl.08-17 och eftersom jag går i skolan kl.08:50-15:50 i princip varje dag var det såklart inte möjligt.

Anledningen till att hon ringde var för att hon sett mitt CV på arbetsförmedlingens hemsida. Varför hon blev intresserad av just mig kan jag inte svara på eftersom jag inte tycker att jag har någon speciell erfarenhet av arbetslivet. Jag har endast varit ute på praktik, men tydligen så spelade inte det någon roll. Min presentation måste ha varit lockande. Kan inte se någon annan anledning.

Det känns ganska surt att folk har börjat ringa och erbjuda mig jobb nu när jag absolut inte kan. Jag hade jättegärna tackat ja redan vid förra erbjudandet om det inte vore för skolan, men jag känner att det är lika bra att bli klar med detta nu. Skulle jag däremot bli erbjuden ett deltidsjobb kommer jag att tacka ja.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?