2 veckor kvar.
Publicerat den

Det är nu två veckor kvar tills jag ska infinna mig i rätten och för tillfället har jag blandade känslor inför det. Jag vill få det överstökat, men jag förstår att det inte är smärtfritt utan att det både kommer att ta tid och vara jobbigt. Det jobbigaste med detta är att jag måste se honom igen. Om jag vill kan jag meddela tingsrätten att jag inte vill ha en speciell person inne i salen när det är min tur att prata, men det tänker jag inte göra. Jag vill att han ska höra det här så att han vet hur illa han har betett sig.

Imorgon ska jag ringa till tingsrätten då jag har frågor angående ersättning. Jag kan nämligen få reseersättning, antingen i förskott eller i efterskott. Istället för att vi ska behöva lägga ut pengar tänker jag be om att få ersättningen i förskott. Jag måste även fråga om jag har rätt att få ersättning för sträckan Västerås - Smedjebacken eller om jag endast kan få för sträckan Västerås - Falun.

Jag måste även ringa till min advokat och höra hur det blir med skadestånd. Om han har skickat in ansökan/anmälan eller han gör det under rättegången.

Vi får se hur jag kommer att må efter det här, men jag försöker att inte tänka på det så mycket eftersom det som sagt är två veckor kvar. Det är inte så lång tid, men det känns dumt att haka upp sig på det även om jag är nervös.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?