Dragen vid näsan
Publicerat den

Idag åkte Dennis och jag till Västerås för att skriva på kontrakt för lägenheten. Vi åkte som planerat runt kl.10 och vi var framme strax innan kl.12. Eftersom vi hade så pass mycket tid över innan mötet bestämde vi oss för att stanna och äta på McDonalds. Inte världens bästa mat, men det var iaf någonting.

Vi var framme hos hyresvärden strax innan kl.12:40, men vi valde att sitta kvar i bilen i några minuter innan vi gick in i lokalen. Väl inne fick vi sitta och vänta en stund då Gun precis hade varit på lunch.

När klockan var 13 kom hon för att möta oss. Vi satte oss i ett litet rum strax intill entrén och allt kändes till en början bra, men ju längre mötet gick desto mer tveksamma blev vi (Dennis och jag). Gun gick först igenom lite papper och sen visade hon oss hyreskontraktet. I kontraktet stod det att hyran låg på 4232 kr/mån och när man tittade lite längre ner på pappret stod det att det ingick någonting som hette VLU (valfritt lägenhetsunderhåll) på ca 440 kr/mån. Dennis frågade om detta var inräknat i hyran och hon svarade ja. Vi skrev då på kontraktet och strax efter det gick hon för att hämta vår faktura. När hon kom med den fick jag en chock. Vi skulle nu helt plötsligt betala 4676 kr/mån, alltså ingick inte de 440kr i hyran som hon sa. Vi blev antingen lurade eller så missförstod hon vad vi sa. Jag gissar på det sistnämnda.

Tidigare så pratade jag med Gun och frågade om det var okej att vi målade om i skåpen om vi stod för kostnaden och arbetet själva. Det var inga som helst problem, men nu när vi var där så sa hon att om vi ville göra om någonting så skulle arbetet komma från dem och kostnaden skulle sedan läggas på vår hyra.

Jag tycker personligen att det är väldigt dålig stil att göra såhär. För det första så annonserar man inte ut att det finns en lägenhet till uthyres för 4232 kr/mån om den i själva verket ligger på 4676 kr/mån. Sedan lovar man inte saker över telefon och säger en annan sak när man väl är där.

Tack vare att lägenheten kommer att kosta oss så pass mycket finns det inte en chans att det kan sättas in en spisfläkt i lägenheten. Man får nämligen betala för fläkten själv. Man betalar dock av den, men vi har inte råd med det iaf.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva då jag är väldigt upprörd för tillfället. Det har fällts många tårar från min sida idag och jag skäms så otroligt mycket över detta trots att vi kontrollerade detta med Gun flera gånger. Det känns som att jag dragit in Dennis i en massa skit.

Förlåt ♥



Elin

Vilken dålig stil att inte informera ordentligt och sen ändra sig ang målnin g o spisfläkt! Hoppas det löser sig endå nu.. Kram



URL: http://cooltjej92.blogg.se/


Johanna

Varför sa ni ingenting innan ni gick? Och varför ångrade ni er inte?



URL: http://theomylove.blogg.se/


Emmelie

Håller med Elin!

Du jag tänkte fråga om inte du skulle kunna ta lite bilder på ditt hus och rum och så så man får se hur det ser ut? Vore kul! :)



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?