Ta dig i kragen!
Publicerat den

Nu har jag äntligen börjat motionera. De senaste 8 dagarna har jag utfört minst en aktivitet, vilket känns väldigt bra. Tidigare har jag slarvat, men efter att ha sett bilden på mina byxor kände jag att jag var tvungen att göra någonting. Jag har dock slarvat med maten, vilket inte är särskilt bra. Björn är en riktig gottegris och jag är en person som har svårt för att säga nej, därför har vi ätit och druckit väldigt mycket onyttigt den senaste tiden. Jag har därför haft lite ångest och bestämt mig för att jag ska försöka att vara så nyttig som möjligt tills jag nått min målvikt. Jag vill inte gå upp mer och därför tänker jag ta mig i kragen en gång för alla.

Det skulle vara skönt om Björn hjälpte mig, men jag förväntar mig inte så mycket. Det är bättre att han säger:"Jag tänkte köpa lite godis. Vad vill du ha istället?". Annars brukar han fråga:"Ska vi köpa lite godis?". Frågar han om vi ska köpa godis säger jag såklart ja, vilket jag inte borde. Vi borde därför hjälpa varandra. Det är klart att han ska få äta godis, men det skulle vara skönt om han hjälpte mig att motstå suget.

Det är iaf skönt att jag börjat motionera och att jag hittat motiveringen. Det gör det så mycket lättare och jag vet att det här med maten kommer att falla på plats ju längre tiden går. Jag ska försöka att äta så nyttigt som möjligt den närmsta tiden. Jag tänker fan inte gå upp mer! Det är på tiden att jag tar tag i mitt liv och det ska bli så himla skönt när allting är klart. Då kan jag se tillbaka på tiden som varit och vara stolt över mig själv.

Den här veckan har jag tränat innebandy i 3 timmar, promenerat i 2 timmar och gjort 100st sit-ups. Jag tycker dock att det är alldeles för lite, men med tanke på att jag precis har börjat så är det godtagbart. Jag kommer att trappa upp träningen ju längre tiden går och det ska bli både skönt och roligt att träna mycket. Jag längtar tills jag och Zabine börjar simma.



Carro - bebis i magen ♥

Äter du rätt och nyttig mat så ska du se att godissuget försvinner. Och ät frukt också!



URL: http://norbergcaroline.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?