Matchreferat
Publicerat den

De senaste dagarna har jag haft mycket att göra eftersom jag nu är ansvarig för matchreferaten för Nybro IBK's herrar, division 4. I tisdags hade de match i distriktsmästerskapet och jag blev klar med matchreferatet idag. Jag kan dock inte pusta ut eftersom de idag har seriematch och jag måste skriva ännu ett referat. Det är vid såna här tillfällen som jag är glad att vi inte har match även om jag är jättesugen på att spela. Hade vi haft match i helgen hade jag inte haft tid att skriva och referatet hade blivit inlämnat mycket senare än de senaste två har blivit.

Vi får se hur det går för dem idag eftersom det ibland är svårt att skriva referat. Jag vill liksom inte att referaten ska påminna om varandra, utan jag vill skriva nya saker varje gång. Ibland kan det dock vara svårt och eftersom man inte kan skriva vad som helst måste man passa sig lite grann.

Det skulle underlätta om man hade en bärbar dator med sig till varje match istället för penna och papper. Jag har lättare för att skriva på dator än för hand. Jag skriver t.ex. ren svenska på datorn, men för hand skriver jag ganska slarvigt. Jag har tittat på en liten dator för ca 3000 kr som jag tänkte att jag skulle spara till. Den kan vara bra till mycket. Om Björn t.ex. sitter vid vår stationära dator kan jag bara ta den bärbara ifall jag behöver göra något skolarbete.

För er som vill läsa mina referat kan gå in på Nybros hemsida och klicka på "herr" och sedan "matchreferat". Jag har inte kommit in i det än, så de är inte så bra som de skulle kunna vara, men de duger så länge.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?