Diet
Publicerat den



Jag har bestämt mig för att jag ska gå på en diet. Jag har tidigare pratat om att jag vill gå ner i vikt, men motivationen har inte varit på topp för att motionera. På måndag tänkte jag fråga damlaget här om jag får börja träna med dem. Jag vet att kilona kommer att rasa då eftersom jag lätt bränner fett när jag tränar innebandy. När jag börjat träna tänkte jag att jag skulle ta några promenader de dagar jag inte tränar. Det gäller bara att få motivation först.

Dieten jag kommer att påbörja går ut på att ta bort alla kolhydrater och allt socker (tillsatt socker). Så det blir inga godsaker för min del. Jag kommer att ersätta godiset med frukt och grönsaker. Jag kommer inte att äta ris, pasta eller potatis. Utan jag kommer endast att äta kyckling, fisk och skaldjur. Mina mellanmål kommer att bestå av frukt och grönt. Fettet kommer jag att få i mig via mjölkprodukter. Så min diet går ut på att äta mestadels proteiner. När jag gått ner lite tänkte jag öka på lite med kolhydrater. Sakta men säkert, liksom. Jag tror att jag skulle må bättre av att gå på dieten. Då slipper jag få ångest när jag proppar i mig en massa fett och socker. Då kan jag äta med gott samvete och då blir jag inte lika irriterad som jag varit den senaste tiden. Då kan jag slappna av och vara glada gamla Louise igen. =) ♥

Dieten drar igång när vi kommer igång med ekonomin, vilket borde bli snart. Jag får hoppas på att jag får mina papper från försäkringskassan snart så jag kan få mina pengar. Annars får jag hoppas på att jag får något av de jobb som jag sökt. Har sökt 7st den här månaden.

Det är bara att vänta och se. Jag längtar iaf. Först drar dieten igång, sen tänkte jag börja med Abtronicx2 för att få bort fettet på sidan av magen och låren.



Carro

sv: Ja jag tänker framåt nu :)

Jag har i princip förträngt allt, förutom att jag vet att jag har en underbar liten ängel där uppe som ska få ett litet underbart syskon :)

Längtar så otroligt mycket så du anar inte. :)



Okej, jag har pengar på mobilen, men kan skriva på bloggen istället :) Eller bdb :)



Kram



URL: http://norbergcaroline.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?